Zo handig dat er een financieel dagboek zit bij het internetbankieren van mijn bank. Met een paar drukken op de knop kun je daar je geldstromen categoriseren. Je zou verwachten dat als ze een overzicht willen van je inkomsten en uitgaven daar alleen een printje van willen hebben.
Nee.
Ze willen dat je het invult in een exceldocument.
Met piepkleine letters.
Met foutief werkende cellen (bedragen worden datums van gemaakt, of hij blijft foutcodes geven terwijl je het echt goed invult).
Als je dan de tip geeft dat het uit hun eigen module van het internetbankieren gehaald kan worden en dat het excelformulier fouten bevat krijg ik het antwoord dat ik het excelformulier moet uittprinten, invullen en opsturen. Dan gaat de bankmedewerker het zelf overtikken in het document. En liever wil hij dat ik het inscan en e-mail. Dat dan weer wel.
Ik ben flabbergasted.
Ik zeg: andere bank!
Volgens mij is dit bij elke bank een probleem. Het zijn allemaal eilandjes die niet of nauwelijks met elkaar communiceren. Hypotheeekgedeelte heeft geen verstand van de Dagelijkse Bankzaken. Kan me niet voorstellen dat dit bij een andere bank wel goed geregeld is. Of bij jou wel, Arnoud?
Je hebt gelijk. Alleen heb ik nooit te maken gehad met Excelformulieren e.d. Maar misschien komt dat doordat ik bepaalde faciliteiten helemaal niet gebruik.